اضافه وزن ، عمر کمتر

مادری که خودش را سزارین کرد

بسیاری افراد تصور می کنند چند کیلو اضافه وزن نه تنها بد نیست بلکه خوب است. به شرطی که فرد چاق نباشد. در صورتی که بررسی ها خبر بدی را برای این افراد دارد و آن هم عمر کوتاه تر آنان است.
بسیاری از افرادی که در دوران کودکی چند کیلو اضافه وزن دارند و والدینشان نیز آنها را کمی تپل می پندارند و از این موضوع نیز خوشحالند ؛ در بزرگسالی چاقتر شده و در نهایت عمرشان کوتاه تر می شود. بررسی های ۱۰ ساله روی بیش از ۵۰۰ هزار نفر نشان می دهد افرادی که در ۵۰ سالگی عمر خود نیز هنوز دچار اضافه وزن هستند ، این مشکل را دارند که احتمال مرگ آنها در دهه ششم زندگی ۲۰ تا ۴۰ درصد بیشتر است.
چندین مورد از تحقیقات نشان می دهد فقط افراد چاق دچار این مشکل نیستند بلکه فقط چند کیلو اضافه وزن نیز می تواند مشکل ساز باشد. کارشناسان هشدار می دهند کودکانی که دارای اضافه وزن هستند نیز باید مورد توجه و مراقبت خاص والدین باشند تا اضافه وزن آنها برطرف شود زیرا بیشتر آنهایی که نسبت به این مساله بی توجه هستند ، در سالهای بعد ، افزایش وزن بیشتری پیدا کرده و کاهش آن دشوارتر خواهد بود. از طرف دیگر ، متخصصان یکی دیگر از عوامل کاهش عمر افراد چاق را استرس بیشتر در این افراد می دانند زیرا اضافه وزن و فشارهای روحی نیز ارتباط مستقیم با یکدیگر دارد و مشکلات روحی نیز می تواند به کاهش عمر افراد منجر شود.


حتی مصرف یک وعده غذای چرب
نیز بر رگها تاثیر دارد


شاید تعجب کنید اما حتی مصرف یک وعده غذای چرب می تواند تاثیرات آشکاری در وضعیت رگهای خونی بدن بگذارد. خوردن غذاهایی که دارای چربی های اشباع شده هستند، مانند چیزبرگر یا سیب زمینی سرخ کرده موجب کاهش کلسترول خوب و افزایش کلسترول بد شده و می توانند باعث گرفتگی یا ایجاد پلاک در رگهای خونی شوند. از طرفی ، مصرف غذاهایی که دارای چربی های غیراشباع هستند مانند روغن دانه آفتابگردان یا ذرت می توانند تاثیر معکوس داشته باشند و قابلیت بدن را در جلوگیری از ایجاد پلاک افزایش دهند. به همین دلیل به بیمارانی که به مشکلات قلبی مبتلا هستند، توصیه اکید می شود که در غذاهای خود از چربی های اشباع استفاده نکنند، زیرا با تشکیل پلاک و گرفتگی در دیواره رگها احتمال بروز انواع سکته های قلبی و مغزی افزایش می یابد. به عقیده کارشناسان تغذیه ، چربی های اشباع شده در محصولات حیوانی مانند کره و گوشت قرمز نیز وجود دارد ، به همین دلیل مصرف مکرر گوشت قرمز توصیه نمی شود. در مقابل ، مصرف انواع گوشت سفید و ماهی به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا ۳ که مفید هستند، به همراه سبزی و میوه هایی از جمله کاهو و هویج اهمیت قابل ملاحظه ای در سلامت بدن و رگها دارند. غذاهایی که با استفاده از چربی های اشباع شده تهیه می شوند ، حدود ۲٫۲ برابر چربی های غیراشباع کالری داشته و علاوه بر افزایش وزن موجب بروز انواع بیماری های عروق نیز می شوند. ثابت شده تنها ۳ ساعت پس از مصرف غذاهای پرچرب از نوع اشباع شده ، خاصیت عبور دادن خون در لایه داخلی رگهای خونی کاهش می یابد و پس از ۶ ساعت خاصیت حمایت بدن در مقابل تورم و گرفتگی در رگها با کم شدن کلسترول بد کاهش می یابد.


مترجم : سحر کمالی نفر

مطالب مشابه

مادری که خودش را سزارین کرد

بر بنیاد گروه خونی‌تان غذا بخورید

به گزارش فایل دانلودر و به نقل از جام جم...

مادری که خودش را سزارین کرد

با ۶ نوع سقط و علت‌‌های آن آشنا شوید

نی‌نی سایت: همه خانم‌‌ها کم و بیش با عمل سقط...

۵ خوردنی برای افزایش انرژی و‌ کاهش‌ خستگی

به گزارش فایل دانلودر و به نقل از جام جم...

دانلود کتاب های الکترونیکی فارسی

دانلود اپ و برنامه اندروید برای دانلود فایل های نایاب