یک گزارش علمی نشان داد :زنها به دیگران بی اعتمادترند

مادری که خودش را سزارین کرد

تحقیق انجام شده در دانشگاه بات نشان می دهد که زنان کمتر از مردان این احساس را دارند که مشتریها و افرادی که از شرکتهای دیگر با آنها از لحاظ کاری درگیر هستند، با آنها براساس صداقت عمل می کنند.

به گزارش سرویس رسانه آریا ؛ سایت محیا نیوز گزارش داد:یک بررسی جدید نشان می دهد که احتمالاً زنان در مقایسه با مردان در روابط کاری شان احساس کمتری از اعتماد کردن دارند.


تحقیق انجام شده در دانشگاه بات نشان می دهد که زنان کمتر از مردان این احساس را دارند که مشتریها و افرادی که از شرکتهای دیگر با آنها از لحاظ کاری درگیر هستند، با آنها براساس صداقت عمل می کنند.


دکتر سایمون پروان با ۴۰۰ نفر از مدیران ارشد مرد و زن بخش بازاریابی در مورد روابطشان با افراد شرکتهای دیگر در بخش تبلیغات و بازاریابی مصاحبه هایی را بعمل آورد.


در این مصاحبه او دریافت که ۴۸ درصد از زنان با این نظر موافق بودند که ” ما در مورد مشکلاتی که بوجود می آید به همدیگر اعتماد می کنیم” در حالیکه ۶۷ درصد مردان با نظر فوق موافق بودند.


فقط ۴۵ درصد زنان در روابط کاریشان، با این نظر موافق بودند که” هر دو طرف خواستار معامله منصفانه، مذاکره کردن در مورد مشکلات و جبران خسارات وارده بودند. در مقایسه ۵۵ درصد از مردان، براساس یک شاخص روابط دو جانبه، چگونگی احساسشان را در مورد روابطشان بیان می کردند.


این یافته ها نشان می دهد که زنان در روابطی که با افراد شرکتهای دیگر دارند کمتر احساس می کنندکه این روابط صادقانه و دوجانبه باشد. این نظر دکتر پروان از دانشکده گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه بات است.


این امر می تواند بیانگر این باشد که خانمها تلقین پذیرتر نیستند و بهتر می توانند تشخیص دهندکه روابط در محیط کار صادقانه و دوجانبه نیست در حالیکه مردان این تشخیص خانمها را کاملاً اشتباه فرض می کنند.


یک بیان عیبجویانه از نتایج این تحقیق اینست که مردان احتمالاً با خوش بینی آنچه که غلط یا درست باشد را بعنوان یک تجارت خوب ادامه می دهند.



در یک بررسی جداگانه اما مرتبط، دکتر پروان در یافت که مردان احتمالاً دو برابر بیشتر از زنان-۸۸درصد- تلقین پذیر هستند در مقایسه با ۴۴درصد از زنان که اینگونه اند. این بدین معنی است که در جاهائیکه زنان در عمل مقابله به مثل با دیگران قرار می گیرند آنها بهتر می توانند از آن شکلی از رابطه مثبت بسازند زیرا آنها کمتر تلقین پذیرند.


دکتر پروان دریافت که آن دسته از کارمندانی که نمرات بالایی از رفتار متقابل را دریافت کردند از کسانی بودند که عزت نفس و اخلاق بهتری داشتند و شرکتها را تشویق می کردند تا راههایی را جهت گسترش اینگونه رفتارها در کارمندان پیدا کنند.


دکتر پروا ن مى گوید: این بررسی پیشنهاد می دهد که ارتقای رفتار متقابل بین افراد یک سازمان می تواند عزت نفس آنها را افزایش دهد و در زندگی شان حس توازن ایجاد نماید، همچنین مزایای طولانی مدت و فراوانی را برای مؤسسه شان از طریق تقویت روابط تجاری و بهبود اخلاق و وفادرای ایجاد می نماید


همچنین بررسی ها نشان داد که ۸۱% از افرادی که گمان می رفت سطح بالایی از روابط متقابل را در روابط تجاریشان داشته اند، دارای سطوح بالایی از عزت نفس هم بوده اند

مطالب مشابه

مادری که خودش را سزارین کرد

جانشین طلایی معرفی شد

جانشین طلایی معرفی شد خبرگزاری فارس: طی حکمی از سوی...

مادری که خودش را سزارین کرد

وزیران خوشبختی و تسامح در کابینه امارات!

امارات دست به یک سری تغییرات در ترکیب دولت زده...

مادری که خودش را سزارین کرد

تعداد دختران مجرد بالای ۲۵ سال در ایران: دو برابر تعداد پسران!

یک کارشناس مسائل خانواده ازدواج دختران ۲۵ سال به بالا...

دانلود کتاب های الکترونیکی فارسی

دانلود اپ و برنامه اندروید برای دانلود فایل های نایاب