آخر شب‌‌ها چه بخوریم چه نخوریم؟

به رپرتاژ فایل دانلودر و به نقل از جام جم سرا ، خوردن غذاهای نامناسب، در خواب شما اختلال ایجاد خواهد نمود، و در عین حال مقدار زیادی کالری غیر ضروری به کالری روزانه‌تان اضافه می‌‌کند.سعی کنید دم دست ترین و خوشمزه ترین خوراکی را از یخچال بر ندارید! در این مطلب شما را با ۵ نوع از مواد غذایی که باید در شب از آن‌ها اجتناب کنید آشنا خواهیم نمود، تا بدانید چه بخورید و چه نه.

۱. مواد غذایی پر چرب

مواد غذایی روغنی، سنگین و چرب، نه تنها باعث می‌‌شود که در صبح روز بعد، احساس تنبلی و کندی کنید، بلکه همچنین باعث می‌‌شوند که معده‌تان برای هضم همه‌ی آن مواد غذایی، بیش از حد کار کند. از چیزهایی مانند فست فود، آجیل یا غذاهای پر پنیر، قبل از خواب دوری کنید.

۲. مواد غذایی شیرین یا پر کربوهیدرات

ممکن است یک تکه‌ی کوچک از یک چیز شیرین قبل از خواب، همان چیزی باشد که شما برای آرام خوابیدن به آن نیاز دارید. اما شما یک تکه‌ی بزرگ از یک کیک شکلاتی می‌‌خورید! افزایش ناگهانی سطح قند خون شما می‌‌تواند باعث شود سطح انرژی‌تان به سرعت بالا و پایین شود، و این فرایند در خواب شما اختلال ایجاد می‌‌کند. از کیک، کوکی‌‌ها و سایر دسرها، و همچنین کربوهیدارت‌هایی مانند کراکر یا نان سفید اجتناب کرده و بجای آن‌ها، مثلا یک سیب بخورید.

۳. گوشت قرمز و سایر پروتئین‌‌ها

مصرف گوشت قرمز در آخر شب هم، مانند غذاهای چرب در معده‌ی شما خواهند نشست و بخواب رفتن را برایتان در حالیکه آن را هضم می‌‌کنید، دشوار می‌‌سازد (گوشت قرمز ممکن است بدترین تاثیر را روی شما بگذارد، اما خوردن تکه‌ی بزرگی از گوشت مرغ نیز همان تاثیر را خواهد گذاشت). شما مجبور نیستید بطور کامل از پروتئین اجتناب کنید، فقط مطمئن شوید که از سهم‌‌های کوچک و خالص استفاده می‌‌کنید. مانند برش‌‌های نازک سینه‌ی بوقلمون یا یک فنجان ماست.

۴. مواد غذایی تند

ادویه‌‌ها ممکن است یک درمان طبیعی برای طیف وسیعی از بیماری‌‌ها باشند، اما هنگامی که در آخر شب، هوس خوردن چیزی می‌‌کنید، از سس‌‌های تند دوری کنید. غذاهای تند و فلفلی ممکن است معده‌ی شما را نارحت کنند و مواد شیمیایی موجود در غذاهای تند، می‌‌توانند حواس شما را نیز تحریک کرده و به خواب رفتن را برایتان دشوار سازند.

۵. سهم‌‌های بزرگ

میان وعده‌ی آخر شب، نباید به یک وعده‌ی غذایی تبدیل شود! مقدار کل کالری را زیر ۲۰۰ نگه دارید تا هیچ مشکلی در به خواب رفتن و در خواب ماندن، پیدا نکنید. با این کار، احساس خوبی نیز خواهید داشت، چون می‌‌دانید تمام عادات غذا خوردن سالمتان در طول روز را درست قبل از خواب بی اثر نکرده‌اید.

منبع : برترینها

مطلب بالا در حوزه سلامت، تغذیه و تناسب اندام و در این آدرس اینترنتی در تاریخ ۹ May 2016 | 5:11 pm منتشر شده و گروه اینترنتی فایل دانلودر آن را بازنشر کرده است.

ثبت آگهی رایگان خرید و فروش موبایل
-------------------------------------------

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام فایل دانلودر عضو شوید.

فایل دانلودر
این سایت حاصل ترکیب چند وبگاه مختلفه! سایت گنجینه، خبرینه و ایرونیا با هم ادغام شدن و فایل دانلودر رو تشکیل دادن! بیش از 16 هزار مطلب تو زمینه‌های گوناگون و متنوع؛ از سرگرمی و تفریحی بگیرید تا محصولات دانلودشدنی و قالب و افزونه وردپرس و اسکریپت و مطالب آموزشی و...

با ثبت نام تو خبرنامه فایل دانلودر، هر رو مطالب ما رو تو ایمیل‌تون دریافت کنید.

توجه: پس از ثبت ایمیل حتما وارد اینباکس ایمیل خود شده و روی لینک فعالسازی در ایمیلی که از طرف ما ارسال شده کلیک کنید(راستی ما اسپم ارسال نخواهیم کرد).

پیشنهاد ما

در حال حاضر امکان ارسال نظر وجود نداره.