اخراجی ها » فایل دانلودر

اخراجی ها

شناسنامه اخراجی‌ها
    نویسنده و کارگردان: مسعود ده‌نمکی
    تهیه‌کننده: حبیب‌ا… کاسه‌ساز
    مدیر فیلمبرداری: حسن پویا
    طراح چهره‌پردازی: امیر اسکندری
    مدیر جلوه‌های ویژه: محمدجواد شریفی‌راد
    بازیگران: اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، محمدرضا شریفی‌نیا، قاسم زارع، علیرضا اوسیوند، مریلا زارعی، نگار فروزنده، لیلا بلوکات، غلامرضا علی‌اکبری، منوچهر آذر، فخرالدین صدیق‌شریف، سپند امیرسلیمانی، سیروس کهوری‌نژاد، سیروس اسنقی، محمود مقامی، سیدجواد هاشمی، ارژنگ امیرفضلی، عبدالرضا اکبری، محمد حسن‌خانی، علیرضا کمالی‌نژاد، نیوشا ضیغمی، مینا جعفرزاده، فریبا ترکاشوند، احمد ایراندوست، بهروز خوش‌فطرت، امیر آقایی، عباس صادقی، نوا عارف، سیدمحسن نبوی، نوبر قنبریان، محمد یزدی، میرطاهر مظلومی، فریدون زارع، جواد زیتونی، نجات علی‌مرادی، روزبه میرفخرایی، علیرضا توتونچیان، سیدمیثم هاشم‌زاده، علی شیدوش، آربی ابراهیمیان، رامین اسدی، حمید بوربور، حمیدرضا درویش، سالینا باقری، یونس غزالی، علی و رضا منجزی‌پور، معین رحیمی.
    خلاصه داستان: مجید از خلافکارهای یکی از محله‌های تهران، عاشق دختر میرزا (یک گیوه‌دوز عارف) است و شرط ازدواج او سر به راه شدن است. مجید برای رسیدن به نرگس دست به دروغ و کلک می‌زند اما نقشه‌اش افشا می‌شود. مجید در سر راه خود احساس می‌کند که رقیبی وجود دارد که از بچه‌های جبهه‌ای است و برای این‌که از او عقب نیفتد، با نوچه‌‌های خود راهی جبهه می‌شود تا این‌که…
    
    
    
    
    
    
    
    
    سال سینما
    سینما، سینماست؛ رونق سینمای یک کشور نشان‌دهنده نشاط و پویایی فرهنگی آن است. آشتی خانواده‌های ایرانی با سالن‌های سینما می‌تواند فرهنگ ملی، هویت اسلامی و شرقی‌مان را تقویت کند. در سال جدید تمام تلاش تحریریه در جهت تقویت سینمای ملی و آشنایی بیشتر مخاطبان مجله با آثار تولید شده خواهد بود. به همین دلیل از همه تولیدکنندگان فیلم‌های سینمای دعوت می‌کنیم تا <خانواده سبز> را به عنوان رسانه خود دانسته، بدون هیچ منت و هزینه‌ای به معرفی و تبلیغ اثر خود بپردازند.




    امسال، با شروع خوب برای سینمای ملی آغاز شده است و این بهار خوش، نوید از سالی پربرکت برای هنرهفتم دارد. <اخراجی‌ها>، فیلم عامه‌پسند، بدون ادعا و توهم روشنفکری فیلمسازی است که تا پیش از این در سایر عرصه‌های فرهنگی نیز حضور داشته است. این نشانه پویایی و نشاط فرهنگی انقلاب است که فرزندان خود را وادار می‌کند تا با زبان و ابزار روز ایده‌های‌شان را مطرح کنند؛ اینک او یک کارگردان است. <مسعود ده‌نمکی>، مردی که حالا می‌تواند ادعا کند فیلمش، نمک سینمای ما شده است.
    در کشور ما، گروهی عادت کرده‌اند تا برخی از آدم‌ها را آن‌قدر مقدس کنند که انسان فکر کند آنها از کره مریخ آمده‌اند. مثلا شهدای هشت سال دفاع مقدس! به خصوص برای نسل ما و بعد از ما که جنگ را خوب درک نکرد. اخراجی‌ها به ما اطمینان می‌دهد که فاصله بدی تا خوبی به اندازه یک تار مو نزدیک است و شما هر چقدر هم که بد باشید، می‌توانید و حق دارید در کنار بقیه از کشورتان دفاع کرده و حتی به شهادت برسید.
    
    
    _ بی‌تعارف، زبان سینمایی یا بهتر بگویم تصویر
    شما پیش از این، تلخ و گزنده بود (در فقر و فحشا و
    کدام پیروزی، کدام استقلال؟ که بیانگر فقر فرهنگی
    است) اما در اخراجی‌ها زبان دیگری روایت‌گر قصه
    بود، این نشان می‌داد که مسعود ده‌نمکی آدم تلخی
    نیست، یا…؟
    ده‌نمکی: سینمای مستند دارای مخاطب خاص است، هر چند برای اولین بار در کشور، سینمای مستند به این وسعت مخاطب عام پیدا می‌‌کرد حتی خود ما هم چنین پیش‌بینی نداشتیم و این یک اتفاق بود. در کدام پیروزی، کدام استقلال هم به نوعی این اتفاق تکرار شد، این مستند تبدیل به فیلم خانگی شد و در اینترنت نیز حدود سه میلیون مورد دانلود شد، این نشان می‌دهد که مخاطب ما خیلی باهوش‌تر از این‌هاست، به پیام و هویت فیلم بیش از تلخی و شیرینی زبان روایتگر توجه می‌کند، هر چند ما نیز نباید دچار تکرار می‌شدیم از این رو همواره سعی دارم متفاوت حرف بزنم. اخراجی‌ها اساسا دارای مضمونیعرفانی – اخلاقی است که با زبان طنز و در ژانر جنگی حرف می‌زند.
    _در خصوص مضمون (عرفانی – اخلاقی)
    بیشتر صحبت کنید، مثلا شخصیت مجید را چطور
    تفسیر می‌کنید؟
    ده‌نمکی: اگر مجید را یک سالک ساده‌دل فرض کنیم که با ریاکاری و تظاهر می‌خواهد به مقصود برسد، به طور مثال به دروغ به مکه می‌رود، توبه می‌کند کاری که خیلی از آدم‌ها برای موجه جلوه دادن خود انجام می‌دهند، هر کس برای رسیدن به چیزی و مجید در این قصه جهت رسیدن به عشقش… حالا نوبت به خود مجید می‌رسد که انتخاب کند – پلان گذشتن از میدان مین – اولین پلان در صحنه گذشتن از میدان مین، نرگس از خاطرش می‌گذرد و در آخرین پلان میرزا؛ میرزایی که در اول فیلم مشغول نواختن ساز است، اما این ساز بعدا صدایش در می‌آید (سکانس میدان مین) یعنی زمانی که مجید دیگر مجید سوزوکی گذشته نیست، زمانی که او از عشق مجازی به عشق حقیقی می‌رسد. تغییرات مجید ظاهری نیست، او ریش ندارد، لباسش هم عوض نشده، تحول در او یک امر درونی است. همچنین باید اضافه کنم، عمیق‌ترین مفاهیم اجتماعی ما با زبان طنز و کنایه بیان می‌شود و این درسی بود که از اساتید بزرگ اخلاقی چون میرزا اسماعیل دولابی، که با زبان شیرین و ساده حرف‌های عمیق عرفانی و اخلاقی را تدریس می‌کرد گرفتم و آن را در مدیوم سینما پیاده کردم.
    _ چرا برای اولین ساخته بلند سینمایی، سوژه
    جنگ را انتخاب کردید؟




    ده‌نمکی: برخلاف برخی دوستان، من نمی‌خواستم خود را یک فیلمساز دفاع مقدس معرفی کنم، فقط احساس کردم برای نشان دادن عرفان نظری و عملی قالب خوبی است، ضمن این‌که سکوت عرفانی در جنگ برای ما قابل لمس بود و من ترجیح دادم از مصداق عینی استفاده کنم. تاکنون فیلم‌های زیادی در حوزه معنویت یا به قول خودشان معناگرا ساخته شده که با ساخت هزاران تیزر تبلیغاتی و زور تلویزیون هم مخاطب را جلب نمی‌کند، اما به نظر من معنویت، موضوع پیچیده‌ای نیست که غلو شده باشد، معنویت در زندگی مردم‌ ساری و جاری است و به راحتی می‌توان برایش مصداق عینی پیدا کرد، هر چند تقسیم‌بندی معناگرا را قبول ندارم، اما اگر از این زاویه به اخراجی‌ها نگاه شود، اصل فیلم به دنبال القای معنا بوده است.
    _ با توجه به این‌که نویسنده کار هم خودتان
    هستید، پس باید آدم طنازی باشید؟
    ده‌نمکی: کسانی که دوران فعالیت من در نشریات را به خاطر داشته باشند، می‌دانند در مقاله‌های من حتی مقاله‌های سیاسی، طنز، عنصر اصلی بوده، به طوری که جدی‌ترین مطالبم را با تیتر طنز به چاپ می‌رساندم.
    _ مریلا زارعی چی شد؟
    ده‌نمکی: حالش خوبه…
    _ منظورم این است چرا از فیلم حذف شد؟
    ده‌نمکی: قبل از ساخت روی دوگانه یا حتی سه‌گانه سینمایی فیلم صحبت شده بود، اما باید منتظر استقبال مردم می‌ماندیم، یعنی نمی‌دانستیم مردم با این مضمون، با این ادبیات ارتباط برقرار می‌کنند یا خیر؟ اگر هم تمام سکانس‌ها در یک فیلم گنجانده می‌شد، زمان فیلم بالا می‌رفت؛ هر چند قصد داشتیم یک فیلم ۰۴۱ دقیقه‌ای را به جشنواره برسانیم، ولی گفتند در شهرستان‌ها چند پرده از فیلم را در می‌آورند تا تایم آن را به نود برسانند، ما هم خودمان این کار را کردیم تا در مضمون تاثیر نگذارد. از این رو سکانس‌های زمان حال، کامل از قصه جدا شد.
    _ برای بخش‌های بریده شده چه تصمیمی دارید؟
    ده‌نمکی: یا برای سریال یا در اخراجی‌های ۲ که در فکرش هستم از آنها استفاده می‌کنم.
    _ فیلمنامه اخراجی‌های ۲ آماده است؟
    ده‌نمکی: دارم می‌نویسم، البته بخش‌هایی که از اخراجی‌های یک حذف شد نیز نیاز به بازنویسی دارد.
    _ اما در ایران ساخت و ادامه یک کار جواب
    نمی‌دهد…
    در این لحظه <علی اوسیوند> ایفاگر نقش <مصطفی> که از چند دقیقه‌ قبل به جمع پیوسته بود وارد بحث شد. او متولد اول آذرماه سال ۶۳۳۱ در مسجدسلیمان است. تحصیلات خود را در زمینه بازیگری و کارگردانی تا مقطع کارشناسی ارشد دنبال کرده و در سال ۸۷۳۱ با <حمیرا ریاضی> تشکیل زندگی مشترک داد که ماحصل آن یک فرزند به نام <یاسمین> می‌‌باشد. لازم به ذکر است اوسیوند دو برادر و سه خواهر دارد که یکی از برادرهایش در جنگ به شهادت رسیده است.
    اوسیوند: پیش از این ما تجربه ساخت دومین قسمت از یک فیلم سینمایی را نداشتیم.
    _ همان شخصیت‌ها حضور دارند؟
    ده‌نمکی: همان شخصیت‌ها به اضافه یکسری آدم جدید.
    اوسیوند: فقط من و مجید نیستیم، چون شهید شدیم دیگه…(می‌خندد)
    _ ده‌نمکی نسبت به زمانی که در نشریه
    فعالیت می‌کرد، تغییر کرده است؟
    ده‌نمکی: مخاطب من تغییر کرده است.
    _ کار شما مخاطب را نمی‌سازد یا به تعبیر
    دیگر تعیین مخاطب نمی‌کند؟
    ده‌نمکی: چرا، اما آن زمان مخاطب من حوزه سیاست بود و امروز فرهنگ و در حوزه فرهنگی مخاطبان عام هستند.
    _ این مخاطبان عام شامل
    مخاطبان حوزه سیاست نمی‌شوند؟
    ده‌نمکی: امروز برایم خیلی معنا پیدا نمی‌کند، یعنی دیگر آنها را از هم تفکیک نمی‌کنم.
    _ در جایی عنوان کردید
    اخراجی‌ها کلیشه غالب فیلم‌های
    جنگی را شکست، این کلیشه غالب
    چیست؟
    ده‌نمکی: اخراجی‌ها براساس عنصر تصادف وارد میدان جنگ نمی‌شوند، بلکه آنها انتخاب می‌کنند حال با یک انگیزه زمینی، اما در فیلم‌های دیگر دفاع مقدس بر اثر اتفاق و تصادف به جبهه می‌روند، از طرفی اگر در فیلمی فقط عنصر طنز بوده این‌جا وارد مباحث دیگر هم می‌شود از جمله بحث ایدئولوژیک و… دیالوگ‌هایی رد و بدل می‌شود که جزء مباحث مهم امروز جامعه ماست، به طور مثال در سکانس گزینش حرف‌های میرزا و روحانی یک بیانیه فیلم به شمار می‌آید، زمانی که میرزا می‌گوید:
    همه رزمنده‌های ما که از آسمان نازل نشدند از همین مردم بودند. این حرف مهمی است، یعنی ضمن این‌که فیلم، داستان را روایت می‌کند، در برخی مواقع بیانیه هم صادر می‌کند، به تعبیری حرف‌های روشنفکری می‌زند و در دل خنده، مباحث جدی مطرح می‌شود. از این قبیل سکانس‌ها در فیلم زیاد داریم، مثل سکانس میدان تیر که بچه‌ها اخراج می‌شوند؛ روحانی به کمالی می‌گوید: این‌که می‌گویی آدم نمی‌شوند و باید اخراج‌شان کرد حرف توست، حرف دین نیست. چرا به نام دین باهاشون برخورد می‌کنی؟! نمی‌گویم چه کسی، اما یک طیف با همین دیالوگ نقد می‌شوند، یا جایی که مرتضی می‌گوید: حکایت من، حکایت کسی است که آمده دیگران را آدم کند، اما خودش آدم نشده… من قصد ندارم مصداق‌یابی کنم، اما خیلی جدی و اساسی بسیاری از نگرش‌های سلیقه‌ای در جامعه نسبت به دین و اخلاق و جنگ مورد نقد قرار می‌گیرد، اما چون فیلم شیرین بوده و با زبان طنز مطرح می‌شود برای مخاطب دلنشین است، این کلیشه‌ها مسائلی است که جزء خطوط قرمز محسوب می‌شود و در این فیلم شکسته شد.
    همچنین در این کار آن چهره‌های شناخته شده که در فیلم‌های قبلی حضور داشتند آمدند، نه برای شهید شدن بلکه برای شهید ساختن. شخصیت دیگر هم از جمله مصطفی، آدمی است که خاستگاه مذهبی دارد، مثلا در جایی که برای نماز صبح بیدارشان می‌کنند، هر کس یک متلکی می‌اندازد، همه دروغ می‌گویند اما او می‌گوید: چشم، یعنی این آدم جدی‌تر از این حرف‌هاست یا در جای دیگری که از خالکوبی روی دستش ایراد می‌گیرند، یک حرف اساسی می‌زند: اوس کریم پاکش کن، خاکش کن… و پاک شده خاک می‌شود، شاید من به دلیل ضعف کارگردانی نتوانستم آن‌طور که باید و شاید به شخصیت مصطفی بپردازم، اما این آدم نماینده جاهل‌های قدیم است.




    اوسیوند در ادامه و در تعریف شخصیت مصطفی می‌گوید: از همان ابتدا که در خصوص این کاراکتر با آقای ده‌نمکی صحبت می‌کردم این آدم را یک سامورایی تنها می‌دیدم که دارای یکسری اعتقادات معقول‌‌تر و غنی‌تر نسبت به دیگر دوستانش است که آن هم به دلیل موقعیت سنی و ارتباطی که با مجید دارد، مصطفی عشق را کاملا می‌شناسد و حتی قبل از اعزام می‌گوید: چون این راه را رفتم پس حتما مجید را همراهی می‌کنم، یعنی راه آنها از یک عشق زمینی شروع و به یک ناموس و خاک وطن و حمایت از آن تبدیل می‌شود.
    ده‌نمکی: مثل جایی که می‌گه: می‌‌فهممت داش مجید پس هر جا بری باهاتم چه بهشت باشه چه جهنم. در سکانس اول مجید زنجیر می‌کشد، برای ناموس خودش و در سکانس آخر قمه می‌کشد برای دفاع از ناموس جمعی.
    _
    صاحب امتیاز مجله که تازه به جمع پیوسته بود پس از تشکر و قدردانی از ساخت خوب و پرفروش فیلم ده‌نمکی سوالی را مطرح کرد:
    شجاعی‌مهر: در اخراجی‌ها بازیگرانی حضور داشتند که هر یک با توجه به کلاس کاری مخصوص به خود برروی نام کارگردان حساسیت خاصی نشان می‌دادند، ولی در این کار با مسعود ده‌نمکی همکاری کردند که پیش از این سابقه موفقی در فیلمسازی نداشت، شما چه کردید که این گروه این‌گونه با عشق دعوت اخراجی‌ها را پاسخ دادند و با تمام وجود و عاشقانه مقابل دوربین حاضر شدند؟
    ده‌نمکی: آنها من را تحت تاثیر قرار دادند… در وهله اول وقتی دوستان بازیگر، فیلمنامه را می‌خواندند آن‌قدر برای‌شان جذابیت داشته که حاضر به همکاری شدند البته به گفته خودشان! ولی بعد از گذشت دو، سه روز از فیلمبرداری تعاملی بین عوامل برقرار شد که همه کار را برای خود می‌دانستند. حتی بحث تهیه و تولید هم دیگر خیلی مهم نبود، هر چند برای شکل‌گیری این فیلم مخالفت‌ها از روز اول خیلی زیاد بود، به طوری که به شدت با برخی از بازیگران صحبت می‌شد که در این کار حاضر نشوند. از طرفی مخالفت می‌شد در خصوص حضور برخی دیگر برای فیلم جنگی و… ولی حتی مضمون فیلم هم همین حرف را می‌زد که با وجود تمام اختلافات سلیقه‌ای وجوه مشترکی هم داریم مثل کشور، میهن، اعتقادات، فطرت و… زمانی که دوستان کنار هم قرار گرفتند صمیمیتی ایجاد شد که محصول آن اخراجی‌ها بود، صمیمیتی که هنوز هم ادامه دارد. به طور کلی کار اول یک کارگردان شامل نقاط ضعف زیادی است، ولی در کار ما این ضعف توسط تجربه بچه‌ها به یک تعامل دو طرفه تبدیل شد.
    شجاعی‌مهر: کاملا مشخص بود که فیلم با عشق ساخته شده…
    _
    کامبیز دیرباز و نیوشا ضیغمی، دیگر مهمان‌های ما برای گفتگو در این میزگرد بودند، دیرباز پیش از این نیز تجربه حضور در فیلم جنگی را داشت، اما نیوشا ضیغمی نقش متفاوتی را تجربه می‌کرد.
    ضیغمی چهره جدید سینما پس از حضور در چند فیلم سینمایی، اخراجی‌ها اولین فیلم به نمایش در آمده‌ای است که با بازی او برروی پرده سینماها ظاهر شده است.
    از طرفی شاید حضور موفق دیرباز در دوئل و نیز پس از آن ظاهر شدن مقابل دوربین ابراهیم حاتمی‌کیا کمک بسزایی در ایفای نقش مجید سوزوکی کرد، اما نباید هنر و خلاقیت او در ارائه نقش مجید و نیز تاکید مسعود ده‌نمکی را نادیده گرفت.
    دیرباز در دوازدهم شهریورماه سال ۴۵۳۱ در تهران متولد و در سال ۸۷۳۱ به جرگه متاهلین پیوست. او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری است.
    دیرباز نیز در خصوص اخراجی‌ها و نیز تفاوت‌های میان آن و نقش یحیی در دوئل چنین می‌گوید:مجید سوزوکی و دوئل به اندازه دو آدم کاملا بی‌ربط به هم هستند. یحیی یک سرباز است که در دوران سربازی‌اش جنگ شده و او برای دفاع از سرزمین خود به پا می‌خیزد، اما مجید با جنگ بیگانه است و برای یک عشق زمینی راهی جبهه‌ها می‌شود مجید یک شخصیت واقعی و حقیقی است، از این رو آقای ده‌نمکی برروی کار کاملا مسلط بود، و این به ما اطمینان می‌داد که به خطا نخواهیم رفت، چون او آن شخصیت را به درستی می‌شناخت و درک درستی داشت.از طرفی آشنایی من با جنگ در حد اتفاقات رخ داده در تهران بود، آن هم در شب‌های موشک‌باران، خب من در آن سال‌ها سن و سال زیادی نداشتم.
    _ از آدم‌های جنگ (رزمنده‌ها) چطور؟
    دیرباز: صددرصد برایم مقدس بودند، فکر می‌کردم هر آدمی نمی‌تواند این کار را انجام دهد، اولین سکانسی که در فیلم دوئل بازی کردم، صحنه انفجار ایستگاهی بود که مسئولیتش به عهده یحیی بود، با وجود این‌که می‌دانستم خلبانی که مسئول انفجار است، می‌داند که من بازیگرم و خودی است، ولی چنان استرسی داشتم که موقع ناهار مدام به این موضوع فکر می‌کردم، که رزمنده‌ها در میدان واقعی جنگ چه کشیدند و چه شجاعتی داشتند، به هر حال حضور در دوئل باعث شد در اخراجی‌ها کمی راحت‌تر بوده و یک پله از دیگران که این فضا را تجربه نکردند، جلوتر باشم. مثلا آقای عبدی اولین‌بار بود که آن میدان و صدای انفجار را تجربه می‌کرد و واقعا شب اول ترسیده بود، به طوری که تمام بدنش می‌لرزید، ما ابتدا فکر کردیم این مربوط است به طنازی‌های خاص او، اما بعد از چند دقیقه متوجه استرس او شدیم و به ناچار گفتیم صدای انفجار را کم کنند تا بنده خدا با مشکل مواجه نشود. اما اگر فیزیک جنگ را در نظر بگیریم من در این دو کار، (دوئل و اخراجی‌ها)، یک هزارم میدان اصلی را تجربه کردم و در خصوص معنویت جنگ و ایدئولوژی رزمنده‌ها نیز، به دلیل احترام خاصی که همیشه برای‌شان قائل بودم، باعث شد تا کاراکتر یحیی و مجید سوزوکی را حسی‌تر از مابقی نقش‌ها ایفاء کنم، به خصوص یحیی.
    _تاکنون فکر کرده بودید که ممکن است میان
    رزمنده‌ها، آدمی مثل مجید هم باشد؟
    دیرباز: نه اصلا، حتی در دوئل کاراکتری بود به نام منصور، آن پسر توپولی که نفربر می‌دزدید. یک روز آقای درویش به من گفت این شخصیت را در جنگ دیدم، او یک مکانیک دزد بود، ولی از دزدی‌اش به نفع جنگ و آدم‌های خودی استفاده می‌کرد، یعنی تانک و نفربر و… می‌دزدید و به خط خودی می‌آورد. این موضوع برایم خیلی عجیب بود که مگر می‌شود دزد هم به جبهه رفته باشد. از این رو تفاوت زیادی می‌کرد با ذهنیتی که از نوجوانی در خصوص آدم‌های جنگ در ذهنم نقش بسته بود، نه این‌که از احترام‌شان کم شود، بلکه از این حیث که آنها را آسمانی می‌پنداشتم و این اندیشه درستی نبود و در اخراجی‌ها به کرات این اتفاق افتاد، به طور کلی ذهنیت‌ها تفاوت کرد.
    اکبر عبدی بازیگر نقش <بایرام>که برای بازی در فیلم جدیدش در شمال به سر می‌برد و نتوانست در میزگرد ما شرکت کند در گفتگوی تلفنی در این باره به ما گفت : زندگی مقابل دوربین سخت است، من سعی کردم در این فیلم زندگی را تجربه کنم به عقیده من جایزه اصلی را باید عاشقان سینما بگیرند. استقبال از اخراجی‌ها تا جایی بود که بعضی از سینماهای جشنواره در آن ایام، چند بار فیلم را پخش کرده بودند. عبدی می‌گوید: زمانی که در آن بیابان، صدای انفجار گلوله‌های توپ و تانک می‌آمد، با تمام وجود جنگ را حس کردم، می‌دانستم که در زمان جنگ بچه‌ها در جبهه جانفشانی کردند، از خیلی چیزها گذشتند تا ما زندگی راحتی داشته باشیم.
    وقتی که انفجارها اتفاق می‌افتاد و ما ترسی از آسیب‌دیدگی نداشتیم، اما تمام اندام بدن‌مان می‌لرزید. آن لحظه بود که به فکر رزمندگان افتادم که زیر صدای انفجار توپ و تانک دشمن چگونه آن لحظات را تحمل کردند، آنها همه عاشق بودند، انسان‌هاییکه در همه حال به یاد خداوند بودند، انسان‌هایی که عشق به میهن در آنها خلاصه می‌شد. برای همین می‌گویم که در زمان تصویربرداری این فیلم، با آن زندگی کردم، احساسم این بود که جبهه را تجربه کردم… حضور در اخراجی‌ها دیدگاه من را نسبت به جبهه و جنگ افزایش داد.
    وی درباره کار با ده‌نمکی می‌گوید: زمانی که فیلمنامه به من پیشنهاد شد، تصمیم گرفتم ابتدا آن را بخوانم و درباره آن فکر کنم. زمانی که چند صفحه اول فیلمنامه را خواندم، دیگر نتوانستم آن را زمین بگذارم، از این رو به طور مداوم تا پایان آن را خواندم و سریعا بازی در این فیلم را پذیرفتم. کار با مسعود هم برای من راحت بود، چرا که وی یک گروه صمیمی تشکیل داده بود. در زمان فیلمبرداری،
    

ثبت آگهی رایگان خرید و فروش موبایل
-------------------------------------------

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام فایل دانلودر عضو شوید.

  • فایل دانلودر
  • هیچ
  • 32
  • ۲۹ فرو ۸۶
فایل دانلودر

با ثبت نام تو خبرنامه فایل دانلودر، هر رو مطالب ما رو تو ایمیل‌تون دریافت کنید.

توجه: پس از ثبت ایمیل حتما وارد اینباکس ایمیل خود شده و روی لینک فعالسازی در ایمیلی که از طرف ما ارسال شده کلیک کنید(راستی ما اسپم ارسال نخواهیم کرد).

پیشنهاد ما

در حال حاضر امکان ارسال نظر وجود نداره.