جلو شمارهگذاری خودروهای فاقد ترمزABS را میگیریم
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه پلیس باید بدون اغماض و براساس مصوبات موجود از شمارهگذاری خودروهای فاقد ترمز ضد قفل (ABS) جلوگیری کند تاکید کرد: در زمستان امسال پلیس از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ و بستههای ایمنی جلوگیری خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار احمدرضا رادان در مراسم افتتاح طرح زمستانه سال ۸۸ با اشاره به اینکه روزانه ۵۱ نفر در تصادفات رانندگی در جادههای کشور کشته میشدند گفت: این رقم در سال گذشته به ۴۲ نفر کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه خودروسازان باید نسبت به ارایه بستههای ایمنی به همراه خودروهای تولیدی خود اقدام کنند گفت: مگر سرجمع هزینهی این بستهها بیش از ۴۰ هزار تومان میشود که حاضر نیستیم برای حفظ جان مردم آنها را بر روی خودروها بگذاریم.
جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه پلیس در زمستان امسال با خودروهای فاقد تجهیزات زمستانه خصوصا زنجیر چرخ بدون اغماض برخورد میکند تاکید کرد: اغماض در این زمینه یعنی هدایت افراد به سمت مرگ حال باید پرسید که آیا مجاز به ا غماض هستیم یا خیر؟
وی در عین حال گفت: در کنار پاسگاههایی که وظیفه کنترل دارند بهتر است بخشهایی برای توزیع بستههای ایمنی ایجاد شود تا احیانا افرادی که فراموش کردهاند بتوانند با تهیه این تجهیزات به سفر خود ادامه دهند.
جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه پلیس در بحث ایمنی و آسایش حقوق مردم با کسی تعارف ندارد، افزود: آیا وقتش نرسیده که خودروسازان نسبت به نصب ترمز ضد قفل اقدام کنند؟ مگر چه خبر است که نمیتوانند این کار را انجام دهند؟
وی خطاب به سردار مومنی ابلاغ کرد که پلیس هر چه سریعتر با تعیین مهلت برای کارخانجات تولید کننده خودرو بدون اغماض از شمارهگذاری خودروهای فاقد ترمز ضد قفل جلوگیری کند.
جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد: تمامی خودروهای تولیدی از سال آینده باید به این سیستم مجهز شده و خودروهای قدیمی نیز با فراخوان نسبت به نصب این سیستم اقدام کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع قوانین رانندگی اشاره کرد و گفت: قانون فعلی که در مجلس مطرح است در بحث حوادث رانندگی هیچ گونه بازدارندگی ندارد چرا که معتقدیم هزینه تخلف باید بر متخلف تحمیل شود.
جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: آقایان بحث میکنند که چرا پیش از این نمایندگان نیروی انتظامی در مجلس از این امر دفاع نکردند که من همین جا مسوولیت تمام این مسائل را میپذیرم و عذرخواهی میکنم. اما حالا که پلیس به جد و براساس نظر کارشناسی در این خصوص وارد شده است انتظار داریم نمایندگان مجلس نظرات پلیس را بپذیرند.
وی با تاکید بر اینکه امروز در تلاشیم تا جادههای کشور را زیر پوشش سیستم مانیتورینگ قرار دهیم گفت: هزینه تخلف هم باید برای متخلف به گونهای باشد که جلوگیری از تخلف صورت گیرد.
جانشین فرمانده ناجا در عین حال تاکید کرد: شمار متخلفان کشور اندک است و نباید این شمار اندک به ریش عدهای کثیری که قوانین رانندگی را رعایت میکنند بخندند.
وی به موضوع کمربند عقب خودروها اشاره کرد و گفت: با شرایط فعلی اگر بستن کمربند عقب خودروها الزام شود سالانه ۲ هزار نفر از تعداد کشتههای تصادفات در کشور کاسته می شود اما باید بگوییم تا زمانی که جریمهی بستن کمر بند جلو این قدر پایین باشد هزینهی تخلف برای متخلفان کارساز نخواهد بود.
به گزارش ایسنا، سردار رادان همچنین در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوالی در خصوص طرح مقابله با زورگیران و باجگیران گفت: اراذل و اوباش در سه سطح تعریف شدند که امروز مدعی هستیم بیش از ۸۵ درصد اراذل و اوباشی که در لایههای ۱ و ۲ توسط پلیس دستگیر شدند به زندگی ساده بازگشتند.
وی افزود: در خصوص زورگیران و باجگیران نیز فقط در بحث اراذل و اوباش ریشه وجود ندارد و هماهنگیهای لازم در این خصوص با دستگاه قضایی و دادستان کل کشور در حال انجام است که به زودی طرح مقابله با زورگیران و باجگیران در کشور اجرا میشود.
جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه یکی از مقدمات زورگیری فرار سریع از صحنه است گفت: اکثر زورگیران یا موتورسوارند یا افراد چابک.
وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران گفت: نگاه پلیس به موتور سواران نگاه مجرمانه نیست. از سوی دیگر هزینههای تخلف با موتور سیکلت پایین است به شکلی که هم اکنون با موتورسیکلتهایی مواجه هستیم که مالکان آنها پس از توقیف وسیلهشان حاضر نیستند برای ترخیص به پارکینگ مراجعه کنند چرا که خرید یک موتورسیکلت نو هزینهی پایین تری دارد که در این خصوص نیز برنامهریزیهای لازم در حال انجام است.
راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام فایل دانلودر عضو شوید.