رژیم غذایی شما چه رنگی است؟

بسیاری از افراد در طول روز غذاهایی مصرف می کنند که مناسب ژن هایشان نیست و باید دید که رژیم غذایی آنها چه رنگی است همچنین افراد باید غذاها را مناسب با ژن های بدنشان استفاده کنند.

به نوشته روزنامه کیهان،رژیم متداول آمریکایی ها به رنگ قهوه ای و حنایی است و رنگ حنایی نشان دهنده مصرف گوشت و نشاسته است که میوه ها و سبزی ها در آن جایگاهی ندارند در حالی که تقریباً هر غذایی ارزش غذایی خاص خود را دارد
و بسیاری از غذاها عملاً فاقد مواد شیمیایی رنگی هستند؛ مواد شیمیایی رنگی محافظ ژن ها، مقوی بینایی، محافظ قلب و کاهنده التهاب در بدن هستند.

روش انتخاب صحیح غذا موجب کاهش خطرات بیماری های قلبی، انواع سرطان ها، پیری زودرس، کاهش قوای بینایی و بهبود فعالیت های مغزی می شود.

رژیم غذایی افراد باید دارای ۷ رنگ سلامتی شامل رنگ قرمز، قرمز – ارغوانی، نارنجی، نارنجی – زرد، زرد – سبز، سبز و سفید – سبز باشد؛
رژیم غذایی قرمز رنگ شامل گوجه فرنگی، سس ماکارونی، آب گوجه فرنگی، گریپ فورت صورتی و هندوانه است که منبع رنگدانه لیکوپن هستند که ماده غذایی ارزشمندی محسوب می شود.

رژیم غدایی قرمز – ارغوانی شامل انگور، آب انگور، فلفل قرمز، آلو، آلوچه، گیلاس، توت سیاه، بادنجان، لبو، مویز، سیب قرمز، زغال اخته، شاه توت و توت فرنگی است

که این گروه حاوی آنتوسیانین هاست که آنتی اکسیدان های قوی بوده و اثرات سودمندی در بیماران قلبی دارد که از بروز لخته خون پیشگیری می کند.
رژیم غذایی نارنجی شامل کدو حلوایی، هویج، کدو، سیب زمینی شیرین، انبه، زردآلو، گرمک و طالبی است که این گروه حاوی آلفا و بتاکاروتن ها هستند

همچنین رژیم غذایی نارنجی -زرد شامل پرتقال، آب پرتقال، نارنگی، گریپ فروت، لیمو، لیموترش، آناناس و شلیل است که این گروه حاوی بتاکریپتوتانکسین است که یک کارتنوئید فرعی است و در رژیم غذایی حدود ۶ میلی گرم می توان دریافت کرد.

رژیم غذای زرد – سبز شامل نخود سبز، لوبیا سبز، اسفناج، فلفل سبز، برگ کلم، خیار، خردل، کیوی و شلغم است که این گروه شامل لوتئین و زیگزانتین است که این کارتنوئیدها برای سلامت چشم بسیار مهم است و عدم کفایت آنها در ایجاد آب مروارید نقش مهمی بر عهده دارد.

رژیم غذایی رنگ سبز شامل کلم، گل کلم، کلم بروکلی، کدو و کلم پیچ است؛ این گروه حاوی سوفلفورافان، ایزوتیوسیانات و ایندول هستند که از طریق تحریک ژنی در کبد آنزیمی تولید می کنند که در تخریب مواد شیمیایی سرطان زا نقش مهمی را ایفا می کنند

همچنین رژیم غذایی سفید – سبز شامل سیر، پیاز، کرفس، تره، مارچوبه، گلابی، کاسنی فرنگی، کاسنی سالادی، قارچ، پیازچه و موسیر است، این گیاهان حاوی آلی سین هستند که اثرات ضدتومور در بدن ایجاد می کنند و این گروه غنی از فلاونوئیدهایی نظیر کوئرستین و کامفرول هستند.
رژیم غذایی حنایی یا سفید رنگ را نباید انتخاب کرد و بهتر است که رژیم غذایی از هفت رنگ سلامتی استفاده شود.
دریافت میوه ها و سبزی ها باید به مقدار مناسب باشد؛ DNA مخفف نام شیمیایی تحت عنوان دی اکسی ریبو نوکلئیک اسید است

که ژن انسان ها را می سازد و خرابی آن ریشه و علت بسیاری از سرطان ها و بیماری هاست.: افراد باید این سؤال را از خود بپرسند که رژیم غذایی شان چه رنگی است.
رنگ رژیم غذایی نشان دهنده سلامت انسان است؛ وقتی استرس در زندگی افراد افزایش پیدا می کند، غذا خوردن را نیز تحت تأثیر خود قرار می دهد.
خوردن لذت بخش است و افرادی که رژیم غذایی به رنگ حنایی مانند سیب زمینی سرخ شده، گوشت کبابی سرخ شده و پنیر دارند باید رژیم غذایی خود را تغییر دهند.
منبع:سلامت نیوز

ثبت آگهی رایگان خرید و فروش موبایل
-------------------------------------------

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام فایل دانلودر عضو شوید.

فایل دانلودر
این سایت حاصل ترکیب چند وبگاه مختلفه! سایت گنجینه، خبرینه و ایرونیا با هم ادغام شدن و فایل دانلودر رو تشکیل دادن! بیش از 16 هزار مطلب تو زمینه‌های گوناگون و متنوع؛ از سرگرمی و تفریحی بگیرید تا محصولات دانلودشدنی و قالب و افزونه وردپرس و اسکریپت و مطالب آموزشی و...

با ثبت نام تو خبرنامه فایل دانلودر، هر رو مطالب ما رو تو ایمیل‌تون دریافت کنید.

توجه: پس از ثبت ایمیل حتما وارد اینباکس ایمیل خود شده و روی لینک فعالسازی در ایمیلی که از طرف ما ارسال شده کلیک کنید(راستی ما اسپم ارسال نخواهیم کرد).

پیشنهاد ما
تصویر پیدا نشد کمپانی فراری ۲۵ مرد ۹۱

در حال حاضر امکان ارسال نظر وجود نداره.