غذاهایی که آلزایمر را از شما دور می‌کند

افرادی که مواد غذایی معینی را برای سلامتی مغز مصرف می‌کنند، حدود ۴۰ درصد کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند.
تحقیقات نشان می‌دهد که دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند در پیشگیری از آلزایمر موثر باشد. رژیم غذایی شامل روغن زیتون، انواع مغزها به خصوص گردو و فندق، همچنین مصرف دو وعده ماهی در هفته به همراه قرار دادن

بعضی از میوه‌های خاص و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه می‌تواند تاثیر فوق العاده‌ای در پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر یا کاهش سرعت پیشرفت آن داشته باشد.

** روزی یک سیب بخورید
عامل اصلی ایجاد آلزایمر، رادیکال های آزاد اکسید کننده هستند که با افزایش سن بیشتر تولید می شوند.در سیب ماده آنتی اکسیدانی به نام “کورستین” وجود دارد که بیشترین مقدار آن در پوستش نهفته است. سیب قرمز در مقایسه با سیب زرد و سبز آنتی اکسیدان بیشتری دارد.
** گردو و مغزهای مقوی
گردو را به نام “غذای مغز” نیز می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان آن است. آنتی اکسیدان گردو در بین آجیل ها از همه بیشتر است.

پس مصرف گردو نیز می تواند از آلزایمر پیشگیری کند. البته سایر مغز های موجود در خشکبار هم که دارای امگا ۳ هستند برای پیشگیری از بیماری آلزایمر مفید هستند. مانند بادام؛ در پوست بادام ویتامین E وجود دارد. این ویتامین، یکی از انواع آنتی اکسیدان ها است.
** سالاد همراه با روغن زیتون فراموش نشود
روغن زیتون از بروز فراموشی و آلزایمر در افراد مسن جلوگیری می‌ کند، ولی مکانیسم عمل آن ناشناخته است. به نظر می ‌رسد اسیدهای چرب غیراشباع موجود در روغن زیتون می‌ تواند باعث حفظ ساختار غشای سلول‌های مغزی شوند.

البته فایده زیتون تنها برای پیشگیری نیست؛ تحقیقات نشان داده کسانی که در سالاد از روغن زیتون استفاده کردند، ۳۰ تا ۴۰ درصد در نشانه‌ها و علائم بیماری آلزایمر آنها بهبودی مشاهده شد
**سبزیجات سبز
مصرف کم سبزیجات سبز رنگ موجب افت اسید فولیک خون و بروز لخته های خونی در مویرگ های مغز و آسیب به بافت مغز می شود که فراموشی را در پی دارد.
**لسیتین مغز را تامین کنید
سازمان بهداشت جهانی(WHO) سویا را “سلطان لسیتین” معرفی کرده است. زیرا کیفیت لسیتین گرفته شده از سویا از سایر ترکیبات بهتر و بالاتر می باشد.

مغز برای انجام فعالیت های طبیعی خود به استیل کولین نیاز دارد که منشأ آن از لسیتین می باشد. ولی باید توجه داشت که اگر در دوران جوانی ذخیره کافی از لسیتین برای خود فراهم کرده باشیم، بسیار کمتر ازدیگران دچار معضل کاهش حافظه خواهیم شد. پس بیائید از همین حالا به فکر ذخیره سازی و فراهم کردن توشه ی مغز برای زمان پیری باشیم.
**چه چیزهایی را نخوریم؟
البته این رژیم غذایی برای پیشگیری از بیماری آلزایمر تنها شامل مواد غذایی که باید خورده شوند نمی شود بلکه باید از خوردن غذاهای چرب پرهیز کرد. پژوهشگران تصریح کردند که عدم استفاده از بعضی مواد غذایی مانند اسیدهای چرب اشباع شده در گوشت قرمز و کره می‌تواند به طور جدی و موثر برای مقابله با آلزایمر مفید باشد.
منبع:باشگاه خبرنگاران

ثبت آگهی رایگان خرید و فروش موبایل
-------------------------------------------

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام فایل دانلودر عضو شوید.

فایل دانلودر
این سایت حاصل ترکیب چند وبگاه مختلفه! سایت گنجینه، خبرینه و ایرونیا با هم ادغام شدن و فایل دانلودر رو تشکیل دادن! بیش از 16 هزار مطلب تو زمینه‌های گوناگون و متنوع؛ از سرگرمی و تفریحی بگیرید تا محصولات دانلودشدنی و قالب و افزونه وردپرس و اسکریپت و مطالب آموزشی و...

با ثبت نام تو خبرنامه فایل دانلودر، هر رو مطالب ما رو تو ایمیل‌تون دریافت کنید.

توجه: پس از ثبت ایمیل حتما وارد اینباکس ایمیل خود شده و روی لینک فعالسازی در ایمیلی که از طرف ما ارسال شده کلیک کنید(راستی ما اسپم ارسال نخواهیم کرد).

پیشنهاد ما
تصویر پیدا نشد آه حسرت ۲۵ مرد ۹۱

در حال حاضر امکان ارسال نظر وجود نداره.