چند توصیه مهم تغذیه‌ای برای زنان جوان

متخصصان تاکید دارند: زنان در سن ۳۰ سالگی باید مراقبت‌های بهداشتی خاص و صحیحی را برای حفظ سلامت عمومی خود در نظر بگیرند تا از این طریق نه تنها به بهبود کیفیت زندگی خود کمک کنند بلکه در عین حال کمکی مفید برای افرادی باشند که به آنها وابسته هستند.

به گزارش سلامتستان به نقل از مجله ایندیا اکسپرس ، دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و مناسب و همچنین ورزش کردن دو اقدام فوق العاده موثر برای رسیدن به این هدف و دستیابی به سلامت کلی است.

رعایت یک رژیم غذایی صحیح و کامل بویژه برای زنان حائز اهمیت است چون آنها در هر مرحله از زندگی خود از دوران جوانی گرفته تا زمان بارداری و سپس در سالهای یائسگی نیازهای تغذیه‌ای خاص دارند. زنان جوان در دهه ۲۰ سالگی اغلب به کار سخت و طولانی مدت اشتغال دارند و به همین دلیل ممکن است تحت استرس زیاد باشند.

از سوی دیگر، عواملی چون مصرف تنقلات و فست فودها، پرخوری یا انتخاب مواد غذایی ناسالم و یا فقدان تحرک بدنی، سلامت آنها را بیشتر به خطر می‌اندازد. از طرفی آماده شدن برای زندگی مشترک زناشویی و انتخاب همسر مناسب، استرس مضاعفی را به زنان شاغل تحمیل می‌کنند تمام این فاکتورها در کنار هم تاثیر بسزایی روی بهداشت جسمی و روانی زنانی برجای می‌گذارند و این در حالی است که نقش زنان در خانواده و جامعه بسیار حائز اهمیت است چون اعضای خانواده و همکاران بی‌تردید در امور روزمره به آنها وابسته خواهند بود.

مصرف الکل در زنان خطر پوکی استخوان را تشدید می‌کند. همچنین آنها باید مصرف قهوه و نوشابه کولا را که حاوی کافئین است را کاهش دهند. زنان در دهه ۲۰ سالگی نیاز بیشتری به کلسیم دارند تا استخوانهای آنها به خوبی ساخته شوند و بویژه در این سالها باید فعالیت فیزیکی مناسبی داشته باشند و ورزش را فراموش نکنند. زنان باید سویا را به رژیم غذایی خود بیفزایند چون آنها را در برابر سرطان و بیماری قلبی محافظت می‌کند. بعلاوه از آنجا که در این گروه سنی ماهیچه‌ها و عضلات فعال‌تر هستند، نیاز بیشتری به مصرف کالری‌ها، پروتئین‌ و ویتامین‌ها وجود خواهد داشت. بعلاوه مصرف مایعات به اندازه متعادل ضروری است.

کارشناسان تاکید دارند که زنان در این گروه سنی حتما باید انواع مختلفی از میوه‌ها و سبزیجات تازه را به مقدار زیاد مصرف کنند. همچنین بهتر است دفعات وعده‌های غذایی خود را ا فزایش داده اما از حجم غذا در هر وعده بکاهند. آنها نباید به صورت طولانی گرسنه بمانند همچنین باید در طول روز مقادیر زیادی آب بنوشند.

تغذیه مناسب همچنین می‌تواند زیبایی و سلامت موها را تضمین کند. کمبود ویتامین‌های A و B می‌تواند موجب سوء تغذیه در سلولهای پیاز مو شود. ریبوفلاوین، نیاسین و اسید پانتوتنیک توصیه می‌شود. گوشت حاوی انواع ویتامین B است و مخمر هم برای این منظور یک مکمل مفید است. استفاده از این مکمل‌ها سلامت موها را از ۲۰ تا ۵۰ سالگی تضمین می‌کند.

همچنین ویتامین‌ها در حفظ سلامت پوست بسیار موثر هستند. کمبود ویتامین E می‌تواند منجر به بروز مشکلات و ناراحتی‌های قلبی شود اما در عین حال برای حفظ سلامت عروق خونی نیز ضروری است. این ویتامین برای حفظ سلامت موها و پوست و عروق توصیه می‌شود و مصرف ۵۰ تا ۴۰۰ میلی گرم آن در روز برای جلوگیری از ریزش مو و فقر ویتامین E کافی است.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای زنان استفاده از مکمل‌های مناسب برای جلوگیری از فقر آهن است. کم خونی یکی از مشکلات شایع بین زنان جوان است و مصرف مکمل‌های حاوی این عنصر مهم با تجویز پزشک متخصص برای پیشگیری از کم خونی و پیامدهای آن ضروری است.

 

سلامتستان

ثبت آگهی رایگان خرید و فروش موبایل
-------------------------------------------

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام فایل دانلودر عضو شوید.

فایل دانلودر
این سایت حاصل ترکیب چند وبگاه مختلفه! سایت گنجینه، خبرینه و ایرونیا با هم ادغام شدن و فایل دانلودر رو تشکیل دادن! بیش از 16 هزار مطلب تو زمینه‌های گوناگون و متنوع؛ از سرگرمی و تفریحی بگیرید تا محصولات دانلودشدنی و قالب و افزونه وردپرس و اسکریپت و مطالب آموزشی و...

با ثبت نام تو خبرنامه فایل دانلودر، هر رو مطالب ما رو تو ایمیل‌تون دریافت کنید.

توجه: پس از ثبت ایمیل حتما وارد اینباکس ایمیل خود شده و روی لینک فعالسازی در ایمیلی که از طرف ما ارسال شده کلیک کنید(راستی ما اسپم ارسال نخواهیم کرد).

پیشنهاد ما

در حال حاضر امکان ارسال نظر وجود نداره.