۱۵ اکسیر جوانی را بشناسید

به گزارش فایل دانلودر و به نقل از جام جم سرا ، به تازگی محققان با آزمایش‌هایی که روی نمونه خون یک زن ۱۱۵‌ساله انجام دادند، دریافتند که فعالیت بدنی روزانه و سبک باعث می‌‌‌شود که در زمان پیری کمتر دچار ناتوانی شوید و در‌نتیجه زندگی سالم و طولانی‌تری خواهید داشت. همه ما به‌دنبال عمر طولانی و سلامت هستیم؛ اگر شما هم به‌دنبال راهی برای طولانی‌تر شدن عمرتان هستید، پیشنهاد می‌‌کنیم نگاهی به این مطلب بیندازید. در این مطلب نکاتی را یادآور می‌‌شویم که دانستن آن‌ها به شما کمک می‌‌کند سالم‌تر باشید و عمر طولانی‌تری داشته باشید.

استرس را کنترل کنید

اجتناب از استرس برای اکثر مردم عملی نیست، اما روش‌‌های موثری برای کنترل آن وجود دارد. یوگا، مدیتیشن یا تنفس عمیق را امتحان کنید؛ حتی چند دقیقه در روز هم می‌‌توانند تاثیر خود را بگذارند.

خواب را در اولویت قرار دهید

داشتن خواب کافی با کیفیت خوب می‌‌تواند خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری قلبی و اختلالات خلق‌و‌خو را پایین بیاورد. خواب کافی به بهبود سریع‌تر پس از بیماری هم کمک خواهد نمود.

از DNA‌تان محافظت کنید

با افزایش سن، انتهای کروموزوم‌‌ها که تولومر نام دارد، کوتاه‌تر می‌‌شود. این مسئله افراد را نسبت به بیماری آسیب‌پذیرتر می‌‌کند، اما تحقیقات جدید نشان می‌‌دهند تغییرات جزئی در زندگی باعث تقویت آنزیمی می‌‌شود که طول عمر تولومر را افزایش می‌‌دهد. برای محافظت از DNA مفیدترین کار سبک زندگی سالم است. میوه و سبزیجات فراوان بخورید، ورزش کنید، سیگار و دخانیات را کنار بگذارید و از برخورد با اشعه‌‌های خطرناک و مواد شیمیایی دوری کنید. شاید مجبور باشید کارتان را عوض کنید.

وظیفه‌شناس باشید

مطالعات محققان نشان می‌‌دهد کسانی که وظیفه‌شناس هستند، عمر طولانی‌تری دارند. افراد وظیفه‌شناس تلاش بیشتری برای محافظت از سلامت‌شان انجام می‌‌دهند و انتخاب‌هایی می‌‌کنند که منجر به ارتباط‌‌های قوی‌تر و حرفه‌‌های بهتری می‌‌شود. همین ارتباطات قوی و رضایت شغلی باعث می‌‌شود عمر طولانی‌تری را تجربه کنید.

دوستان‌تان را عاقلانه انتخاب کنید

از دیرباز گفته‌اند منش دوست روی دوست اثر می‌‌گذارد. عادات دوستان‌تان به شما هم منتقل می‌‌شود، پس به‌دنبال دوستانی با سبک زندگی سالم باشید. اگر دوستی دارید که چاق است، احتمال چاق شدن شما هم افزایش می‌‌یابد. کشیدن سیگار عادت دیگری است که از راه ارتباط‌‌های اجتماعی گسترش می‌‌یابد.

سیگار را ترک کنید

ترک سیگار می‌‌تواند طول عمر شما را افزایش دهد؛ بر‌بنیاد یافته‌‌های یک مطالعه بریتانیایی، ترک سیگار در ۳۰سالگی می‌‌تواند طول عمر را یک دهه افزایش دهد. ترک این عادت در ۴۰، ۵۰ یا ۶۰‌سالگی، امید به زندگی را به‌ترتیب ۹، ۶ یا ۳سال بالا می‌‌برد.

خواب بعدازظهر را دریابید

خواب بعدازظهر در بسیاری از کشورها امری رایج است. شواهد علمی نشان می‌‌دهند که چرت زدن باعث طولانی شدن عمر می‌‌شود. براساس یافته‌‌های یک مطالعه جدید، آنهایی که به‌طور منظم چرت می‌‌زنند، در مقایسه با افرادی که گهگاه چرت می‌‌زنند، ۳۷درصد احتمال کمتری دارد که بر اثر بیماری قلبی بمیرند.

زناشویی کنید

افراد متاهل بیش‌تر از همتایان مجرد خود عمر می‌‌کنند. این اختلاف به پشتیبانی اجتماعی و اقتصادی که زناشویی فراهم می‌‌کند، نسبت داده می‌‌شود. با توجه به اینکه زناشویی بیشترین استفاده را دارد ولی افرادی که مطلقه یا بیوه هستند در مقایسه با افرادی که هرگز زناشویی نکرده‌اند، میزان مرگ و میر پایین‌تری دارند.

رژیم مدیترانه‌ای را تجربه کنید

برنامه غذایی مدیترانه‌ای سرشار از میوه، سبزیجات، غلات کامل، روغن‌زیتون و ماهی است. مطالعات محققان بر فواید چشمگیر این رژیم غذایی صحه می‌‌گذارد. این برنامه غذایی احتمال بروز سندروم متابولیک، ترکیبی از چاقی، قند‌خون بالا، فشار خون بالا و عوامل دیگر که احتمال خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را افزایش می‌‌دهند، به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌‌دهد.

از ژاپنی‌‌ها یاد بگیرید

ساکنان اوکیناوای ژاپن زمانی، طولانی‌ترین امید به زندگی را در جهان داشتند. محققان این امر را به برنامه غذایی سنتی منطقه نسبت می‌‌دهند که سرشار از سبزیجات سبز و زرد و کالری کم است.

لاغر شوید

کاهش وزن می‌‌تواند شما را در برابر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سایر عوارض کاهنده عمر محافظت کند. چربی شکم مضر است، پس بر سوزاندن چربی این ناحیه تمرکز کنید. مطالعات محققان نشان می‌‌دهد خوردن فیبر بیش‌تر و ورزش منظم، روش‌‌های موثری برای کاهش چربی دور شکم هستند.

دوستی سالم

عادات دوستان‌تان به شما هم منتقل می‌‌شود، پس به‌دنبال دوستانی با سبک زندگی سالم باشید. اگر دوستی دارید که چاق است، احتمال چاق شدن شما هم افزایش می‌‌یابد. کشیدن سیگار عادت دیگری است که از راه ارتباط‌‌های اجتماعی
گسترش می‌‌یابد

بخشنده باشید

رها شدن از کینه و بغض فواید شگفت‌آوری در سلامت افراد دارد. خشم مزمن با کاهش کارکرد ریه، بیماری قلبی، سکته مغزی و بیماری‌‌های دیگر مرتبط است. بخشش، اضطراب را کاهش می‌‌دهد، فشار خون را پایین می‌‌آورد و باعث می‌‌شود راحت‌تر نفس بکشید. بخشنده بودن همیشه به معنای کمک مادی به دیگران نیست. گاهی اوقات با گذشتن از اشتباهات دیگران می‌ توانید به طول عمر خود کمک کنید.

به امور معنوی بپردازید

افرادی که در مراسم مذهبی شرکت می‌‌کنند بیش‌تر از افرادی که هرگز در این مسائل شرکت نمی‌کنند، عمر می‌‌کنند. مطالعه افراد بالای ۶۵سالی که بیش از یک بار در هفته در مراسم مذهبی شرکت می‌‌کردند، نشان داده که این افراد نسبت به همتایان‌شان که در مراسم مذهبی شرکت نکرده‌اند، از سیستم ایمنی قوی‌تری برخوردارند.

از وسایل ایمنی استفاده کنید

تصادفات رانندگی رتبه پنجم شایع‌ترین علل مرگ و میر را در ایالات متحده و علت اصلی مرگ افراد سنین یک تا ۲۴‌سال را تشکیل می‌‌دهد. به کار گیری وسایل ایمنی روشی ساده برای بالا بردن احتمال عمری طولانی است. بستن کمربند ایمنی در تصادفات، خطر مرگ یا صدمه جدی را تا ۵۰درصد کاهش می‌‌دهد.

منبع : مجله سیب سبز

مطلب بالا در گروه زیبایی و مد و در این آدرس اینترنتی در تاریخ ۸ May 2016 | 2:16 pm منتشر شده و گروه اینترنتی فایل دانلودر آن را بازنشر کرده است.

ثبت آگهی رایگان خرید و فروش موبایل
-------------------------------------------

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام فایل دانلودر عضو شوید.

فایل دانلودر
این سایت حاصل ترکیب چند وبگاه مختلفه! سایت گنجینه، خبرینه و ایرونیا با هم ادغام شدن و فایل دانلودر رو تشکیل دادن! بیش از 16 هزار مطلب تو زمینه‌های گوناگون و متنوع؛ از سرگرمی و تفریحی بگیرید تا محصولات دانلودشدنی و قالب و افزونه وردپرس و اسکریپت و مطالب آموزشی و...

با ثبت نام تو خبرنامه فایل دانلودر، هر رو مطالب ما رو تو ایمیل‌تون دریافت کنید.

توجه: پس از ثبت ایمیل حتما وارد اینباکس ایمیل خود شده و روی لینک فعالسازی در ایمیلی که از طرف ما ارسال شده کلیک کنید(راستی ما اسپم ارسال نخواهیم کرد).

پیشنهاد ما

در حال حاضر امکان ارسال نظر وجود نداره.